S

alam kerinduan buat Kakasi hati nora yg owez singgah teratak nora nie..

kehadiran u ols mmg nora hargai.. terima kasih banyak2 ye sygs...

O

k kali nie nora nk share ngn korang bout Slot Akasia TV3 yg bakal mengganti drama Chinta yg akn berakhir tak lama lg.. Drama terbaru nie akan mula di tayangkan pada 15 November 2010 dr hr isnin - khamis jam 6.30pm - 7.30pm... so kita leh say Bye!! Bye!! pada Chinta Chanduri.. hehehehhe... Actually Slot Akasia mmg nora minat.. nak katakan sume cerita dia menarik... Congrat TV3 coz owez sediakan yg terbaik utk penonton..

A

lamak terlebey2 pujian plak nora nie mcm lah akn dpt award pujian terbaik.. hehehe.. Ok cm nie Drama baru yg akan gantikan drama Chinta ialah SERIBU KALI CINTA..
haaaa dasyatkan tajuk dia sebabnye mesti dh banyak kali merasa cinta.. tgk tu tajuk je de perkataan SERIBU.. Opssssss maaf sinopsis yg salah tu..




H

aaa mehhh bace sinopsis yg betul...

"Nizam (Kamal Adli), seorang jejakan yang tidak pernah serius dalam percintaan. Dia mempunyai ramai teman wanita tetapi masih belum dapat menentukan mana satu calon isterinya. Atas desakan orang tua yang mahukan dia berkahwin dengan Huda (Marsha), Nizam telah membawa diri ke Pulau Aman. Di sana, dia telah jatuh hati dengan Miasara (Intan Ladyana) seorang gadis yang peramah dan mesra melayan kanak-kanak.

Nizam diuji dengan pelbagai dugaan kerana Miasara mengalami sindrom Amnesia. Apa yang dilakukan pada hari ini, akan dilupakan pada keesokkan harinya. Justeru, Nizam hanyalah seorang yang tidak dikenali bagi Miasara apabila menjelang pagi esok. Mungkin itu adalah balasan bagi Nizam yang selalu mempermainkan perasaan cinta pada masa lalu.

Nizam bertekad untuk mencintai Miasara dengan sepenuh hati walaupun dia perlu melafazkan seribu kali cinta kepada gadis idamannya. Bagi membantu memulihkan ingatan Miasara, Nizam merakamkan aktiviti bersama Miasara. Miasara terharu dengan kesabaran Nizam namun keadaan Miasara tetap tidak berubah.

Ayah Nizam, Hisyam mendesak Nizam supaya pulang ke Kuala Lumpur bagi menguruskan syarikat. Baginya Nizam masih belum matang dan serius dalam hidup. Ibubapa Miasara juga tidak yakin dengan hubungan Nizam dan Miasara lalu menasihati Nizam supaya melupakan hasratnya untuk berkahwin dengan Miasara. Namun. Nizam tidak sanggup meninggalkan Miasara dan dia yakin dengan naluri hatinya serta menyayangi Miasara.

Apakah Nizam sanggup memikul tanggungjawab sebagai seorang suami yang perlu melayani kerenah isteri yang akan melupakan dirinya setiap pagi?? Setiap hari Nizam perlu mengulangi perbuatannya bagi memenangi hati Miasara. Dia amat mengharapkan dapat melihat senyuman manis dan teguran Miasara pada setiap pagi dan bukannya takut, binggung dan kalam kabut."


Wahh!!! korang dah bcekan sinopsis dia.. mcm terharu plak.. so nora xsabar nk saksikan drama nie.. Kite same2 layannnn pada setiap isnin - khamis jam 6.30pm mulai 15 NOVEMBER 2010... Ok thumbsum utk ini cerita...

11 Comments

  1. banyak kisah cinta kat tV
    tapi aku xsempat na tgk

    ReplyDelete
  2. Alien
    alahaiii siannyeee... xpe skrg kan ade TONTON.. dh terlepas episod leh review smule.. hehehehe

    ReplyDelete
  3. baca kat sini jela sebab pokcik xsuka tgk tv :)

    ReplyDelete
  4. HaN:
    heheh silakan bce lah sinopsis je pn dh leh fhm.. tp cm rugi xtgk.. ehehehhe

    ReplyDelete
  5. best ka ceta ni nora???
    gayah jarang tgk tb..huhu

    ReplyDelete
  6. Gayah:
    isnin nie br start dear.. sme2 tgk ea.. alaaaaa xsalu tgk TB salu2 r on9 tonton.. hehehehe

    ReplyDelete
  7. Suka nonton tv eik....Pakwi xminat laa, sama la dgn yg kat umah ni, TV mcm diaorg punya, padahal Pakwi yg beli...haha

    ReplyDelete
  8. Isteri saya terlepas cerita Chint bahagian akhir nasib baik boleh menonton di internet. Menebal sungguh cerita Melayu di hatinya, belum termasuk cerita dari Sepanyol, Hindustan dan cerita dari Seberang :-)

    ReplyDelete
  9. pakwi
    hahahahaha.. ye lah pakwi dlu zaman blaja xdpt tgk TV.. mse dok merantau kje pon cm tu jrg2 je tgk.. haaa larrr nie dh berkepit ngn omak... mmg hr2 tgk TV.. hehehehhe

    ReplyDelete
  10. pakwi
    hahahahaha.. ye lah pakwi dlu zaman blaja xdpt tgk TV.. mse dok merantau kje pon cm tu jrg2 je tgk.. haaa larrr nie dh berkepit ngn omak... mmg hr2 tgk TV.. hehehehhe

    ReplyDelete
  11. biomed
    hehehhe biaselah pompuan.. kalo xde pe nk watnye feeling lebey kt TV.. walhal citer biase je.. tp terover feeling.. hikssss...

    yupsss mujur dh de tonton yg mne terlepas leh tgk kan...

    ReplyDelete

✿Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di blog ini✿
✿Sangat dihargai dan insyaAllah kunjungan akan di balas✿
Muacssssssss!!!✿