.:Hanya Tinggal Kenangan:.

Tuesday, August 19, 2008

Pertemuan tanpa dipinta... Hati Mira ditawan oleh sang kekasih yang dikenali dengan nama Rizan... Yahhhh bahagianya Mira bagaikan pertama kali bercinta... Mira sukar untuk menerima Rizan kerana fobia dengan kekecewaan lalu.. namu Rizan mampu membuka hatinya untuk bercinta kembali...
Terima kasih bang kerana sudi menerima Mira... Mira masih takut tapi mIra harap abang dapat bersabar dengan kerenah Mira yer... "yer sayang abg faham Mira rasakan, abang janji takkan sakitkan hati Mira, abg sayang sgt kat Mira" Mira pun sayang sgt kat abg, dah lama Mira tak rasakan kebahagiaan sebegini...

Al kisahnyer...

Mira seorang yg simple dn berjiwa sentimental tp agak kasar jugak...

"Mira syg Abg, abg jgn lukakan hati Mira yer, bukan senang Mira nak buka hati nie terima abg".. rayu Mira pada kekasih hatinya... Kini Hidup Mira penuh bunga2 Cinta... Hatinya riang sekali kerana hadir insan bergelar lelaki dalam hidupnya...

"Mira, abg rindu kat Mira, tak sabar nak ketemu dgn Mira... Jge diri yer syg, namo noty2 taw.. Ingat Mira hy utk abg je taw".. Lucu sgt2 hati Mira bila terima sms sebegitu..terasa kebahagiaan menyelubungi dirinya.. maklumlah jiwanya sudah terlalu lama kosong dn hadirnya insan itu membuatkan dia gembira...

Mira tidak sabar menanti saat kepulangan Rizan, kekasih hati yang berjaya mencairkan hatinya dan tembok egonya.. Yahhh Rizan berjaya meneroka hatinya yang keras....

******

14/07/08

Mira bergegas keluar rumah menuju stesen Putra LRT.. Hatinya bagai tidak sabar untuk ketemu buah hati.. Serba tak kena dirasakannya, maklumlah bagaikan first time jatuh cinta plak.. Mira tersenyum sendirian.. Sudikan Rizan menerima dirinya seadanya... mcm2 yg difikirkannya...

Dalam lamunanya Mira dikejutkan dgn sms.. "Mira kat mana? abg dah sampai ni.. cepatlah syg abg tak sbr ni.." Mira membalas.. "Dlm LRT lg, 2 stesen Mira sampailah, abg tunggu yer.."

Dengan debaran, Mira mengagak bahawa lelaki yg sedang berdiri terselindung wajahnyer ditegur oleh Mira.. " hye Assalamualaikum..." Latas lelaki itu berpaling sambil tersenyum... "hye sayang..." lalu dia menghulurkan tangan lalu disanbut oleh Mira..

Dalam tempoh mereka bertemu, Mira rasakan dirinya bahagia sekali, bagai kan ini kali pertama dia bercinta... mana tidaknya, kali inilah dia merasakan bahawa Rizan adalah insan yang diidamkan kerana mempunyai ciri2 sederhana, caring, dan pandai mengambil hati...

Mira sedaya upaya menjaga hati kekasihnyer kerana dia mengharapkan bahawa hatinya ini tidak dilukai sekali lagi.. Payah bg Mira untuk menerima Rizan, namun berkat kesungguhan Rizan membuatkan Mira tanpa ragu....

Saat-saat bahagia mereka bagaikan dicemburui waktu...

Sayang, abg betul2 sayang n rindu.. abg nak syg jge diri untuk abg yer.. Mira tersenyum malu.. janji yg dilafazkan mereka bagaikan terpatri didalam hati.. pertemuan mereka bagaikan tidak mahu dipisah.. rindu yang terpendam seolah tidak mampu diluahkan.. bagaikan pacaran yg mehi bersama dan seiring sentiasa..

**************

09 August 2008

Sedang enak dibuai mimpi Mira dikejutkan dengan SMS....

permulaan sms dari nombor yang tak dikenali... Mira terdiam berkira2 sama ada mahu membalas ataupun tidak.. namun hatinya menggerakkan jari untuk membalas sms tersebut.. Bagaikan petir yang disambar Mira terkedu, terdiam sambil menahan sebak... sms yang diterima bagaikan alam fantasi... apa ini ujian dari Allah??

"Apa hubungan awk dengan Rizan?".. Sekadar teman dan kami baru bergelar kekasih.. "Siapa di sana?".. saya isteri Rizan.. "Maafkan sy kerana tidak tahu bahawa Rizan sudah berkahwin"... "saya isterinya dan sedang mengandungkan anak Rizan, nama saya Sharina"... Bagaikan gelap sekeliling Mira.. Meraba2 pipinya bahawa dia tidak bermimpi.. namun inlah kenyataan.. Lantas Mira ingin ketemu bersama Sharina, bagaikan ada kuasa yang menarik untuk Mira bertemu, bagaikan kesalahan yang di lakukan Mira teramat besar walaupun Mira tidak mengetahuinya..

Lantas Mira meminta bantuan dari Intan untuk menemaninya... Mira takut untuk berhadapan semua ini.. dengan lemah Mira berdiri tanpa setitis air mata Mira nekad untuk selesaikan pada hari itu jua.. begitu payah untuk mencari teman saat kekalutan.. Mujur rakan baik Mira Chillie dan Maz membantu, sering berada disisi walaupun jarak memisahkan mereka...

Mira ketemu Sharina sambil ditemani Intan..

"saya mohon ampun pada awk kerana mengganggu hbgn keluarga awk, tapi saya tak tahu smua nie".. maafkanlah saya, sy bersalah pada baby dan awk".. begitu berat Mira menuturkannya.. Bagaikan disiat2 hatinya berhadapan dengan Rizan yg seolah2 tiada perasaan.. namun apakan daya keran dirinya hanya seorang wanita yang lemah... Selepas pertemuan itu, Mira berlalu... Mira menghabiskan masanya tanpa apa2 yang dilakukan. terasa jiwanya amat kosong walaupun senyuman sering di pamerkan...

Mira terdudk meratap diri... Mengapa ini yang terjadi??? Mengapa kebahagiaan yang beru dikecapi disentap begitu saja, bagaikan di panah bertalu2... sakit dadanya hanya Mira yang rasai.. Lantas Mira berlalu pulang ke Kuala Lupur..

Setibanya dia KL Sentral Mira dijemput Maz rakan baiknya.. Chillie tidak mahu Mira keseorangan, Maz bawa pulang kerumahnya... Semasa dirumah Maz, Mira menangis semahunya.. Seolah tidak mampu diluahkan.. Kasih Sayang yang dirasai hanya seketika. Sukar bagi Mira nak tempuh walau dibibir smuanya baik2 belaka...

*******************

Episod hidup Mira terlalu panjang... Alam percintaanya penuh dugaan... Mira berdoa semoga ada yang terbaik untuk dirinya, walaupun sukar untuk terima kenyataan namun Mira maafkan kesemuanya....

Walaupun hanya MIra yang menelan malu dan kesakitan namun dia nekad untuk teruskan hidup...

You Might Also Like

4 ♥sweetcream♥

  1. lalink...cayunk paham citer nih...cayunk nk lalink kuat taw...
    cayunk xnk lalink tumpas karena lelaki...owg tawu lalink kuat...Lalink mesti kuat...

    ReplyDelete
  2. ermmmm... yer ker owg kuat cuyunk???
    mcm tak daya je nak berdepan...
    penat2 sgt2.. ase mcm nak berhenti, dudk dan termanggu jer lorr....

    mekacheh yer lalink coz owez beside me...

    ReplyDelete
  3. Ello,wa suka sama watak2 dlm celita ini.yang pling wa suka nama isteri rizan...sharina,mcm nama nenek wa heheheheeee.

    Wa suka itu watak mira,yg pling wa suka watak nya yg agk kasar heheheee.

    Itu watak rizan,mmg teror punya watak.nsb wa tak ini mcm hahahahaaaa.

    tp,kesian ma sama itu isteri rizan,ttu ia manyak sedih la jgk ma,sbb rizan mendua kan dia.nasib baik mendua tak saman ini kes wawawawaaaa...

    wa mau kasi nasihat skit sama mira,jgn mudah terpedaya sama pujukan dan rayuan gombal lelaki.kalu lu mau percaya,lu pcaya sama taukeh ikan saja,lebih2 ag sama wa heheheheeee...

    Bye...

    ReplyDelete
  4. tu lah sang isteri dh mmg sedey nath mne silapnyer si suami mencari lain... nathlah ni bkn kes kali pertama.. dh emang perangai lakinya mcm tu...


    heehehhe ciz si mira, mau taknyer sdgkan htnyer ssh nk trime cinta skali yg hadir amat melukakan jiwa...

    dh nasib mira agaknyer..
    bkn dia tahu sama de lelaki yg hadir baik or idak...

    doa2kan si mira bahagia...

    ReplyDelete

✿Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di blog ini✿
✿Sangat dihargai dan insyaAllah kunjungan akan di balas✿
Muacssssssss!!!✿