.: Hanya Tinggal Kenangan~2 :.

Kesedihan yang Mira alami dengan kisahnyer masih dirasa... Walaupun Mira berlagak seperti tiada apa-apa, namun jauh disudut hatinya Mira merasa kecewa yang amat sgt... Mengapa ini semua berlaku pada dirinya...
*****
"Mira, kamu tak de calon ke atau boyfren sekarang ni?". Mak tengok kawan kamu hampir kesemuanya sudah berkahwin. Hanya kamu ngn shila saja mak tgk yang masih bujang. Mak perhatikan kawan-kawan yang rapat dengan kamulah.. Mak bukan ape, kamu tu dah 24 bakal masuk 25 tahun. Bukan umur kamu makin muda.. "Mak, bukan Mira ni langsung tak de kawan lelaki, cume MIra anggap sbg kwn saja. Mira tak mau harapkan pape lagilah mak. Mira takut, Mira fobia sgt. Bukan Mira tak terasa cume... ntahlah mak, mak doakanlah Mira cepat2 dapat jodoh yang baik yer.." sambil tersenyum mereka berdua.. sayu hati Mira mendengar kata2 ibunya...
Mira menjalankan kehidupannya seperti lazim manusia lain. cume kehidupan mIra lebey pada keseorangan. Bukan Mira tiada kawan, tapi semuanya jauh dari mata. Sejak Mira melangkah ke alam pekerjaan beginilah rutinnya.. Hanya pergi kerja, balik kerja, hr mggu plak lepak saja di rumah... Mira terasa bosan dan sunyi sangat. Tetapi dijauhkan perasaan itu agar tidak mengusut kan dan menghibakan hatinya..

"Mira, jom kite jumpa, dah lama sangat kita tak bersua"... pesanan ringkas dari Rizal diterima pada tengah hari itu.. Mira buntu tidak tahu untuk membalas sama ada ingin berjumpa ataupun tidak. Mira seronok berkawan dengan Rizal coz dia benar2 kawan yang memahami. Nasib baik dia pun tak lah ganggu emosi Mira dengan ucapan rindu or sayang. Cume jiwa keperempuanan Mira mengetuk sayu andai ada insan istiwema dalam hidupnya... Arghhhhh.. "Kenapa aku nak berkhayal pulak.., bukankah aku dan Rizal hanya berkawan, masakan dia mahukan aku.. "Awak, boleh je nak jumpa tapi di mana ye??" Mira membalas sms kepada Rizal.
Pada petang itu mereka bertemu selepas pulang dari kerja. Mira tidak berbicara apa-apa melainkan Rizal yang memulakan. "Malunya aku, Rizal ni keluar dengan aku yang hanya orang kampung, sedangkan dia berpakaian mewah" Mira berkata-kata di dalam hati.. Debaran dan ketidakselesaan yang di alami membuatkan MIra canggung.. Namu, Rizal dapat membaca gerak geri Mira lantas... "Mira, are you ok?, awak nak makan dulu atau kita terus menonton wayang?".. "Terpulang pada awaklah, saya tak kisah mana2 pun boleh.".. "ok, kalau begitu kita just makan dan jalan2 sajalah, saya tengol Mira macam tak selesa saja keluar dengan saya".. "Ehhh kenapa kata mcm tu?, Mira ok je, tak kisah pun, tapi elok jugak cadangan awak tu kita makan saja dan jalan-jalan ye" nati lewat pulak hendak pulang, maklumlah saya nie naik pengangkutan pengangkutan awam je... harap maklum yer."

Selesai bertemu Rizal, mira pulang sendirian, penatnyer badan malam itu. Sampai saja di rumah Mira merehatkan badan. Berkira-kira mahu mandi ataupun lena saja. Namun ketidakselesaan Mira bersiram dahulu..
Selesai mandi Mira melihat sms, dari siapa ya....." Hye.." Ringkas sahaja.. dari Rizan rupanya. Apa yang dia mahukan????
****** .: Hanya Tinggal Kenangan~2 :.

2 comments.. read them below or add one

Taukeh IkanTaukeh Ikan 15 September, 2008 21:34
Ello,Waz Down Gurl...Hai ya,wa manyak suka o sama ini ceta,sapa dia punya penulis?wa mau kenal aja?lu mmg suka ini celita ka?atau ini celita ada sangkut myangkut sama lu punya celita?jgn mara ah!wa tanya saja,ta la niat dihati pon.

Wa mintak maaf lor,sbb menulis diruangan yg disediakan ini?
Lain kali wa talak tulis lagi,tp wa cuma taip aja wawawawaaaa....

Lu ttu tala kenal sama wa yg hensem dan bergaya ini,tp wa talak mara punya o.yg penting wa kenal sama lu,kawan2 pun kenal sama lu.

sikalang wa mau berhenti taip ma,wa punya jali jemali o,sudah naik kram o.manyak sakit o.jd gua ambik keputusan utk mengucapkan pada lu SELAMAT BERPUASA DAN SELAMAT HARI HARI...AMIN.
B3rrY B3rrY 16 September, 2008 12:20
huhuhuhuhu...
kamo nie ada2 aje...
ini cerita yg sebenar dan direka...
alar tu smbgn je....
hehhehehehheheheh
time idea ade ade lah...
tala hal wooo lu mau salu duk sini..
wa suke lorrr
hahhahahhhha

✿Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di blog ini✿
✿Sangat dihargai dan insyaAllah kunjungan akan di balas✿
Muacssssssss!!!✿