✿Contest 'Aksara Pencorak Hidupku'✿

Wednesday, June 16, 2010


Salam semua...
wahhhhhh formal plak kan.. tp tu lah mukadimah sebaik2nye memberi salam kat kwn2...
ok xmo cerita pape juz nak gtaw sy epy sgt (tetibe skema gune sy) sbbnye dpt kunjugan dr Qamarguyz or owner blog Aksara Cinta Ilahi pagi nie... so ape lagi pantas sy membalas kunjungan... wahhhh ade contest berkenaan buku.. buku lagi.. ke nie musim kempen mari membaca.. sy pon xtaw lah ye.. pape pon mmg sy suke membaca... routine hari2 meti bace novel.. apetah lagi novel & buku yang dibeli mse pesta buku di PWTC masih ade yag xterusik... ishhhhh dah melalut dah nie... jom2 tgk syrat2nye

Syarat2 Penyertaan
  1. Terbuka kepada semua blogger warganegara Malaysia (tidak diwajibkan untuk menjadi f0llower di laman ini).
  2. Tuliskan satu entry bertajuk ‘Aksara Pencorak Hidupku’ yG mengandungi kesemua kriteria yG telah digariskan seperti LAMPIRAN di bawah.
  3. Tampal banner c0ntest seperti yG tertera di atas di mana2 sudut laman blog anda serta linkkan ke entry ini.
  4. Letakkan link entry penyertaan anda di ruangan k0men sebagai bukti penyertaan.
  5. Tarikh tutup penyertaan adalah pada 24 Jun 2010 (Khamis) jam 23.00 p.m. Keputusan akan diumumkan pada 26 Jun 2010.
  6. Kriteria pemilihan pemenang adalah berdasarkan apa yG dimaksudkan dengan ‘Aksara Pencorak Hidupku’. Keputusan penganjur adalah muktamad.
  7. LAMPIRAN (kriteria wajib ada dalam entry contest)
Gambar Cover Buku:
Judul Buku:
::Kau Laksana Bulan::
Penulis:
::Aina Emir::
Penerbit:
::Karnadya::
Bil. Muka Surat:
::530 muka surat::
Harga:
::RM19.90::

Aksara Pencorak Hidupku:
p/s – pada ruangan ini, anda perlu menulis secara ringkas bagaimana buku yG dimaksudkan melalui aksaranya telah berjaya mempengaruhi sama ada sikap, sifat, pemikiran & minda anda dalam memerhati serta menjalani hidup ini. Beberapa contoh & bukti nyata yG bersifat pengalaman sebenar mungkin boleh diselit untuk diceritakan bagi menguatkan hujah anda.

::
sedikit sebanyak sinopsis tentang buku nie.. Kau Laksana Bulan akan membawa anda bersama-sama Adrianna mengembara ke dunia karya dan alam cintanya!

Dunia penulisan yang diterokai, merenyahkan perjalanan hidupnya. Terlalu banyak 'kejadian' yang membebankan semangat untuk teruskan kerjaya.

Pun begitu, dunia percintaannya tidak mudah seperti diharapkan. Ibunya mahu melihat Adrianna berkahwin cepat, namun harapan dan impian tidak pernah terjadi sepertimana yang direncanakan. Walaupun sudah ada kriteria yang disusun rapi dalam hal memilih calon, malang baginya kerana sering terperangkap dalam bayangan yang dicipta.

"Kau laksana bulan yang menyinari hidupku... dan akulah punggukmu yang sanggup menanti sang bulan tersenyum di langit"

Kau Laksana Bulan pastinya merupakan novel yang mendebarkan dan akan membuat anda mahu terus membaca untuk mencari jawapan kepada teka teki dalam perjalanan cerita!::

Jalan Cerita Sangat Menarik, pabila sy membacanya seolah -olah sy sedang berdialog sedang brmonolog mengiayakan apa yang tertera apa yang dicerita sendirian, seolah saya sedang berbicara dgn my mom.. cara menjawab dan sebab2 yang diberi.. ye cuma bezanya ia hanya sebuah fantasi sedangkan sy di alam reality... arghhhhh seperti saya meluahkan kan nya seperti saya yang sedang berlakon.... semasa baca novel sy dalam keadaan sgt sunyi duduk diperantauan dan jauh dari family & chenta(xde buah hati). terasa kerdilnya diri.. banyak kali baca pon masih terkesan di hati saya.. dari buku nie sy rasa Allah itu adil.. dia tahu ape yang trbaik utk hambanya.. dari situ berdasarkan sifat Adriana sy ambil supaya bersabar, supaya berusaha berdoa dan redha dgn ketentuan Allah.. Allah menguji walaupun kita rasa xmampu... ye sekarang sy begitu sibukkan diri dengan kerja agar diri tak terasa sunyi..

ok nie hadiah2 yang di tawarkan...
Hadiah yG Ditawarkan
  1. Tempat Pertama: bahan bacaan bernilai RM40
  2. Tempat Kedua: bahan bacaan bernilai RM30
  3. Tempat Ketiga: bahan bacaan bernilai RM20
  4. Saguhati: t0pup bernilai RM5 (bilangan pemenang bergantung kepada jumlah penyertaan)

You Might Also Like

4 ♥sweetcream♥

  1. waaahhh sesuai benor laa dgn lalink yg ske membace....

    ReplyDelete
  2. salam ziarah..
    pemilihan n0vel yG bagus, jalan cerita yG menarik..secara umumnya takda masalah, juz banner yG ditampal kenapa tidak dilinkkan ke entry c0ntest yer? tp kerana da ada link sy dlm entry, sy terima juga penyertaan kamu..
    GudLuck! =)

    ReplyDelete
  3. Nadia:
    hhhhhehehehe.. tu r sampai xtaw novel pe nak gune.. tapi novel nie penulisan dia ringkas seolah2 mcm sendiri punya cerita.. ehhehehehe

    ReplyDelete
  4. Azrai:
    ouch owner Aksara Cinta Ilahi sudah memberi komen..
    Thanks ye.. ermmm alahaiiii lupe plak terlepas pandang perkataan link.. haishhhh kesilapan saya nie.. hurmmmm.. thanks bg teguran..

    ReplyDelete

✿Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di blog ini✿
✿Sangat dihargai dan insyaAllah kunjungan akan di balas✿
Muacssssssss!!!✿