Hujan Gula-Gula

Haaa tgk title kali nie.. Hujan Gula-Gula.. Means?? Nora pun blurr lagi ada ke hujan gula2?? hujan gula2 tu mcm mana??? mcm2 persoalan jugaklah...

Heeee mmg xwujud pon kat dunia nie hujan gula2 so korang xpayah pikir lebey2.. Actually Hujan Gula-Gula nie sebenarnye sebuah novel.. Nora beli novel nie mase follow pengetua ke Segamat hari tu.. kebetulan we all pegi gedung buku.. belek2 buku utk Library sekolah nora grab jugak buku utk nora.. So berkenan di hati dgn novel nie..



Tajuk : HUJAN GULA-GULA
Penulis : MIZ MIA
Penerbit : KARNADYA SOLUTIONS
Harga: RM 18.90


Jom terjah sinopsisnya:

Seluruh alam menjadi saksi...Cinta pertama tercipta… Bulan memujuk dalam senyuman… Sayang… tetapi sepi! Bintang menyanyi bagai menyepi… Sembilan tahun merindu… Izhan akhirnya muncul! Namun Natalia tidak pasti… Akan wujudkah hujan gula-gula yang dinanti?
“Tunggu Izhan call aku macam harap hujan gula-gula turun kat bumi ni.” Cidot masih lagi membatu. “Tak faham ke?” Cidot menggeleng. “Okey… hujan gula-gula tu wujud ke?” “Tak!” Natalia senyum. “Aku tau Izhan takkan call aku… sampai bila-bila pun takkan ada!”Walaupun pahit, dia paksa diri agar menerima hakikat itu. Siapalah aku… “Tak mungkin wujud!”


Hurmmm dalam novel nie Natalia begitu sabar & tabah.. mengharap benda yang tak pasti.. Tapi itu tak salahkan.. Bagi nora asalkan ada keinginan kita berdoa dan berusaha selebihnya kita tawakal.. ending dia wat nora terharu.. Alangkah bahagia jika nora juga begitu penantian yg berakhir dgn keindahan kemanisan tika hujan membasahi bumi... Yeee ini sekadar fantasi.. Wujudkah is di alam realiti?? Hakikatnya penantian nora selama nie berakhir sudah... nak nyanyi sket boleh x??? "Tertutup sudah pintu, pintu hatiku
Yang pernah dibuka waktu hanya untukmu, Kini kau pergi dari hidupku, Ku harus relakanmu walau aku tak mau" huhuhuhu terlebey emosi plak nora kali nie.. pape pon korang bacalah novel nie BEST taw..

Selamat Menyambut Maal Hijrah 1432hijrah..
Semoga tahun baru memberi sinar baru dalam hidup nora..
Dan nora bermohon agar Allah membuka hati nora
untuk bercinta, menyayagi, merindui..
huk huk huk
tahun baru maka injaklah umur nora ke angka baru T_T...

6 comments.. read them below or add one

syAzAnA syAzAnA 06 December, 2010 19:58
cam best jek. nak terjah lah nnti. hehhe. nie ade something tuk nora.

http://syazberry.blogspot.com/2010/12/mohler-kita-berlari-lari-dengan.html
✿Bloodberry✿ ✿Bloodberry✿ 07 December, 2010 14:04
Adam:
ehhehehhe nowra bce novel nie sampai nangis2 taw, BEST
✿Bloodberry✿ ✿Bloodberry✿ 07 December, 2010 14:05
Syaz:
terjah jgn xterjah taw.. mmg best novel nie walopn simple je.. menyentuh hati & perasaan..

Ok thanks nnti nora terjah =)
aisya aisya 08 December, 2010 12:12
mcm best je..
nak carik la mcm ni..
=)
✿Bloodberry✿ ✿Bloodberry✿ 08 December, 2010 20:54
aisya:
mmg best.. baca lah.. nowra baca sampai nangis2..

✿Menceceh-menceceh lah u ols kat sini✿
✿Sangat dihargai✿
Muacssssssss!!!✿