Salahkah Curiga???

Tuesday, December 07, 2010


kat sini dan pada hr nie saya nak mencoet perihal si gadis.... siapa si gadis?? haaa tentulah gadis2 yg berada kat lua tu.. walaupun xsemua punyai kisah yang sama...
mungin cerita tak kne ngn tajok pape pon layan kan je lah yer...

ehehehhehehehhehehe.....

Adakah seorang gadis akan disalahkan apabila dia berasa curiga tak kira pada kekasih, pada scandal, pada kawan, sahabat mahupun sesape yang kne mengena dengan dirinya....????
Mengapa mesti berlaku tidak jujur???
Mengapa mesti ade yang cube berselindung di sebalik wajah, topeng mahupun dinding...??
Persoalannya mesti mengapa dan kenapa???
uuhuhuhuhuuhuh...
Gadis memang cepat curiga bile dia rasa dirinya tertipu...
Macam dalam drama realiti yang tak dikeluarkan dalam mane-mane television nie...
Seorang lelaki telah mengetuk pintu hati seorang gadis... tuk..tuk..tuk..
gadis pun membuka hatinya utk melayan kerana dipikirkan sang lelaki adalah kawan lama... layan punya layan macam dah terjatuh hati... tapi sang lelaki memang pandai bermain kata.. apa tidaknya, cemburu, caring dan memang di anggap bagaikan sang kekasih hati...

Tapi tak disangka, dalam keeratan yang di anggap kawan hati si gadis bagaikan mahu bercinta tetapi tidak diluahkan.... Bile berjalan bagaikan sepasang kekasih kalo sekali pandang bagaikan couple of the year larrr....

Rupa-rupanya sang lelaki layan si gadis begitu kerana dia berjauhan dengan sang kekasih hati...
Sang lelaki tidak pernah beritahu dia punya kekasih sebaliknya dia kata dirinya single... huhhhhh (memang perangai lelaki begitu kot..)

Bile si gadis dapat tahu dalam diam, dia berasa hampa.. hatinya luluh kerna terpakse padamkan rasa terbitnya cinta yang mula menerajui di setiap sendi-sendi dan salur darah... meresap kesedihan itu si gadis hanya mampu menarik nafas dan menganggap tiada ape yang berlaku.. dibuang jauh-jauh hatinya, dibiarkan perasaan sebal dan sedey....

Lantas si gadis tanamkan dalam hati bahawa sang lelaki bukan kepunyaannya...
sang lelaki hanya layak sebagai kawannya sahaja...
tetapi mengapa sang lelaki tidak mahu mengaku hal sebenarnya????
Wahai sang lelaki.. apa mahu mu... apa kata mu...

Gadis memang perlu berasa curiga terutama perasaan nie akan dtg sendirinya pada mereka yang pernah kecewa dan berkali2 putus cinta.....
Pikirlah sendiri
Pastinya ada hikmah di sebalik kejadian.. Allah menguji kerana dia tahu hambanya mampu mengatasi.. Tak kata tak boleh tak kata ok, harus hadapinya juga.. InsyaAllah jika kerana Dia pasti kita mampu laluinya..

*dlm keredhaan ada kepasrahan*
*so kne tampal mcm nie

You Might Also Like

2 ♥sweetcream♥

  1. lina pon salu curiga
    dan cepat pk bukan2 kat bf..
    sbb dier mmg suke wat lina t'pk cam 2..bg dier bende tue remeh,tp lina ta rase cam tue.. :(

    ReplyDelete
  2. Lina:
    huhu ntahlah erk.. lelaki xsuke serabutkan kepala otak xmcm kita gal nie.. selok belok nk msuk.. huhuhu

    ReplyDelete

✿Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di blog ini✿
✿Sangat dihargai dan insyaAllah kunjungan akan di balas✿
Muacssssssss!!!✿