Salam kesayangan dan kerinduan dari Nora buat semua readers www.ummizarra.com


Siapa sini peminat kasut wedges? Wanita masa kini keramaiannya memilih wedges bukan sahaja digunakan untuk berjalan-jalan namun telah menjadi trend dijadikan sebagai kasut yang digunakan di tempat kerja. Nora merupakan penggemar kasut wedges tidak kira sama ada jenis terbuka atau jenis tertutup.

Dalam usaha mencari kasut wedges yang memberi keselesaan, akhirnya Nora jumpa kasut wedges yang cantik iaitu kasut wedges IJMAL selesa di pakai ke mana sahaja sekaligus membantu mengatasi sakit tumit kaki dan lenguh kaki.



KENAPA KASUT WEDGES IJMAL MENJADI PILIHAN HATI?

Wahh cantik sangat kasut wedges Ijmal ni yang menjadi pilihan hati Nora. Ini membuatkan si pemakai akan kelihatan ramping dan kasut wedges dari Ijmal ini lebih stabil dan buat mereka yang baru saja berjinak-jinak untuk memakai kasut bertumit tinggi, boleh cuba menggayakannya. Ini kerana kasut wedges boleh digayakan ke sebarang jenis majlis termasuk ke kuliah mahupun kerja.



Kalau korang nak memakai kasut wedges korang perlu membuat pilihan dari segi material yang ringan dan selesa agar memudahkan pergerakan korang. Haaaa sebab itu Nora suka kasut wedges IJMAL kerana keluaran kasut dari Ijmal merupakan kasut kulit yang direka khas untuk muslimah. Dan paling penting ia trendy dan mempunyai design yang boleh digayakan dengan selesa ke mana sahaja.



Selain itu, Nora suka kasut wedges dari Ijmal ni sebabnya ia diperbuat menggunakan material 100% Cow Leather. Bukan senang tau nak jumpa kasut kulit yang HALAL dan sesuai untuk muslimah. Tetapi Ijmal telah mereka khas kasut kulit 100% kulit lembu dan menghasilkan kasut dengan tekstur lembut.



Kalau korang nak tahu, kasut wedges ni mempunyai design kasut tapak tinggi. Nora suka kasut wedges sebab ia selesa kerana bentuk tapak yang tinggi sama rata bukan seperti kasut tumit tinggi yang halus. Maklumlah keadaan jari kaki yang pernah patah membuatkan Nora lebih selesa menggayakan wedges dari kasut tumit tinggi yang lain.



Kasut wedges dari Ijmal dengan reka bentuk tapak tinggi dan tekstur lembut memberi keselesaan kepada si pemakai kerana kasut wedges absorb pada hentakan. Kenapa Nora kata begitu? Sebabnya kasut wedges dari Ijmal ini dihasilkan khas untuk menyerap hentakan bagi mengellakkan sakit tumit dan sakit tulang belakang. Tekstur tapak kasut wedges Ijmal menggunakan material getah yang boleh absorb hentakan. Kalau berjalan jauh tidak rasa lenguh dan sakit kaki. Sebab itu Nora suka kasut wedges Ijmal.



KASUT WEDGES IJMAL SELESA DI PAKAI KE MANA SAHAJA

Sepanjang bercuti bulan madu, Nora menggunakan kasut wedges Ijmal kerana ia selesa di pakai ke mana sahaja. Nora banyak berjalan bukan sahaja di  kawasan hotel malah di sekitar Port Dickson dan kasut Ijmal ini tidak membuatkan kaki Nora berasa sakit mahupun lenguh. Kebiasaan Nora akan alami lenguh kaki atau pun sakit tumit kaki bila banyak berjalan, namun adanya kasut Ijmal segala pergerakan Nora sangat selesa.



Selain daripada memberi keselesaan pada tumit kaki, kasut kulit Ijmal tidak sakitkan kaki, tidak rasa lenguh kaki dan paling best tidak melecet. Haaaa kekadang bila pakai kasut jenis bertutup ni, kita sering alami sakit kaki dan melecet sama ada di belakang mahupun di jari. Namun, kasut Ijmal memberi keselesaan kepada Nora sepanjang Honeymoon.

Kasut wedges Ijmal selesa dipakai ke mana sahaja kerana direka khas untuk perlindungan kaki dan mempunyai beberapa keistimewaan antaranya :



1. Ultra Soft Lining
2. Anti Blister Design
3. Premium Leather
4. Anti Slip Technology
5. Ultra Soft Rubber
6. Breatheable

CIRI-CIRI KASUT WEDGES IJMAL

1. Jahitan Rapi - Kasut Wedges Ijmal dijahit rapi dan kelihatan kemas
2. Tali Kasut Yang Kemas - Perincian Kasut Wedges Ijmal bertutup sesuai untuk muslimah dengan perincian tali kasut yang nampak lebih trendy.
3. Material Kulit Lembu Asli - Menggunakan material daripada kulit lembu asli menghasilkan tekstur yang lembut dan memberi keselesaan pada kaki tanpa melecet.
4. Getah Anti-Slip - Adanya material ini membantu mengatasi masalah sakit kaki dan saraf.
5. Teknologi Anti Blister - Membantu mengurangkan risiko kecederaan dan tidak menghasilkan bau yang kurang enak.



Disebabkan ciri-ciri kasut Ijmal yang sangat sesuai tanpa memberikan kesakitan pada kaki, membuatkan Nora selesa memakainya even berlari ia tetap memberi kedapan pada setiap langkah. Senang kata tak rasa macam nak terpelecok gitew. Kasut wedges Ijmal ni secara tidak langsung memberi sokongan pada kaki Nora yang mana membantu Nora tidak berasa lenguh dan tidak sakit pada jari akibat kemalangan dahulu. Serius sangat best kasut Ijmal ni, sesuai juga untuk ibu mengandung kerana tekstur yang lembut dan tapak yang sangat selesa.


Kalau korang nak tahu, selain daripada kasut Ijmal Wedges, terdapat juga beberapa design kasut keluaran Ijmal antaranya Ijmal Emboss, Ijmal Plain dan Ijmal Tulip. Kesemua design kasut Ijmal direka khas untuk muslimah menggayakan ke mana sahaja dan membantu mengelakkan sakit kaki, melecet, sakit tumit serta membantu mengurangkan sakit saraf.

Empat design kasut Ijmal yang trendy dan mempunyai ciri-ciri yang sesuai untuk muslimah dengan pilihan warna yang menarik dan catik sesuai dipakai ke mana sahaja.

TESTIMONI PENGGUNA

Antara testimoni pengguna yang memakai Kasut Ijmal. Sebagai salah seorang pengguna kasut Ijmal Nora sangat berpuas hati dan sangat berbaloi memiliki kasut Ijmal.



Sumber : Web Ijmal

Kalau korang suka akan design dan keistimewaan yang ada pada kasut Ijmal ataupun ingin miliki salah satu design kasut Ijmal sebagai koleksi, korang boleh dapatkan info di :

FACEBOOK : @ButikIjmal
INSTAGRAM : @ijmal.malaysia

Atau boleh walk in terus ke Butik Ijmal di :

No. 1149 & 1149-A,
Jalan Jambu 1,
Taman Muhibah,
Saleng Senai, Johor

TEMPAH SEKARANG



7 Comments

  1. Lepas ni x yang suka pakai tumit tinggi lebih selesa nak jalan jauh...

    ReplyDelete
  2. Cantik dan comel sangat kasut ni kak nora ❤

    ReplyDelete
  3. amboi gambar org gi bulan madu.. golek2 sajooo.. hahhaa.. tapi serius wedges ijmal memang terbaik.. akak ada satu warna sama cam noraa..

    ReplyDelete
  4. Cantik juga ya wedges Ijmal warna nie.. sama pilihan kita, cuma warna je lain.. ehehe..

    ReplyDelete

✿Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di blog ini✿
✿Sangat dihargai dan insyaAllah kunjungan akan di balas✿
Muacssssssss!!!✿