Kebelakangan ini, color correcting cream atau CC Cream menjadi salah satu base makeup yang terkenal. Bagi yang ingin menggunakan CC Cream untuk mendapatkan perlindungan dari sinaran UV dan memperbaiki warna kulit tidak sekata hanya dalam 10 saat sahaja, Nora boleh suggest pada korang menggunakan produk yang mempunyai CC Cream SPF 50+.

Nora memang menggunakan CC Cream yang mempunyai SPF 50+, iaitu Gold Nano CC Cream dari Hansaegee Nature! CC Cream ini juga dapat membantu menghilangkan tanda penuaan. Penggunaan CC Cream sekurang-kurangnya (minimum) 2 kali sehari sebagai pelindung matahari, sekalipun kita berada di dalam rumah. Baca terus artikel ini untuk info lanjut!


Bukan Sekadar CC Cream Biasa!

Yup, produk ini bukanlah CC Cream biasa! Kalau Nora lupa nak pakai sunscreen dalam rangkaian rutin harian makeup, Nora tidak perlu risau untuk kelihatan cela pada wajah ini kerana Gold Nano CC Cream dari Hansaegee Nature ini memiliki SPF 50+! Disebabkan kesibukan harian, CC Cream ni membantu Nora jimatkan masa bersiap setiap pagi sebab ianya seumpama bedak. Hanya beberapa calit CC Cream sudah menyerlahkan keserian di wajah nampak cantik dan natural. Apa yang paling best dengan CC Cream ni ianya tidak oily dan tidak bercapuk pada muka sepanjang hari.

Best pakai CC Cream Hansaegee Nature untuk tidak kelihatan putih melepak atau nampak pelik bila kita apply di muka malah kulit muka akan nampak natural dan lebih segar. Gold Nano CC Cream mengandungi Sun Protection - SPF 50+ PA+++

Selain itu, terdapat banyak kebaikan selain SPF termasuk untuk anti-aging dan antaranya 3 bahan UTAMA yang ada pada CC Cream ini adalah :

🌼 Mineral Water – mengekalkan keseimbangan pH kulit serta meningkatkan keanjalan kulit

🌼Nano Gold – mencegah penuaan kulit, menghalang radiasi infrared dan mempunyai antioksida yang tinggi

🌼 Ipomoea Hederacea Callus Culture Extract - anti bakteria, melegakan kerengsaan kulit dan kulit bermasalah 

CC Cream ini juga give you enough coverageApa yang Nora nak lagi untuk kulit wajah yang sihat kan? Haaa sudah pastinya produk ini telah menyediakan satu package lengkap untuk kulit muka kelihatan berseri, natural dan jimatkan masa.

Blend with Only Your Finger!


Salah satu cara make up yang popular dan menjimatkan masa tren kini adalah kebanyakan orang menggunakan jari. Sebenarnya cara ini merupakan salah satu tips make up  yang natural mudah dan sangat menjimatkan masa. Selain itu, tentu saja cara make up seperti ini juga sangat mudah dan tidak mengambil masa yang lama dan senang untuk di bawa kemana-mana. Jadi korang tidak perlu lagi membawa alat, seperti beauty blender or brush untuk mengaplikasikan CC Cream ini.


Haaa, produk ini juga sangat ringan dan berwarna putih, tetapi ia mempunya bintik-bintik halus berwarna coklat dan bila kita blend menggunakan jari ia akan berubah warna mengikut tona kulit muka secara semulajadi dan kelihatan sekata. Tidak ada cara bermake up yang 100% betul, sebab setiap orang memiliki versi "cara bermake up yang betul" yang berbeza-beza.

Easy to Remove & Easy to Bring Everywhere



Lagi satu, Nora suka CC Cream ini sebagai skincare routine setiap hari Nora adalah kerana ia sangat mudah untuk dicuci. Tak adalah Nora ambil masa yang lama untuk cuci muka time nak solat because so easy to remove.

Menariknya Gold Nano CC Cream dari Hansaegee Nature ni adalah packaging yang mudah untuk di bawa ke mana-mana kerana ia berbentuk twist lock Cover dan tidak perlu bimbang ianya tumpah. Pastinya bag kita tidak lagi ada kesan krim yang terkeluar dan mengotorkan bag.

Apa yang bestnya roduk ini adalah kalis air, tidak melekit dan mampu menjadikan asas solekan. Bagi mereka yang sukakan solekan tipis dan simple natural, Gold Nano CC Cream dari Hansaegee Nature sangat sesuai untuk dijadikan sebagai skincare routine di samping menjimatkan masa.





12 Comments

  1. Best pakai CC Cream ni . Ada uv protection & xbercapuk

    ReplyDelete
  2. Oh nampak macam menarik juga yea Hansaegee ni, bagusla bila pakai jadi tak bercapuk or oily tu kan, baru selesa macam tu 😁

    ReplyDelete
  3. Oh nampak mcm menarik juga yea Hansaegee ni, bagusla bila pakai tak bercapuk or oily tu kan, barula selesa mcm tu 😁

    ReplyDelete
  4. Ok. Nie belum try lagi. Dah makin banyak dah rave reviews, macam nak kena try gak nie nampaknya.

    ReplyDelete
  5. Wow.....this CC Cream makes your complexion look so sparkling and shiny. Yeah, I prefer CC/BB cream more than foundation. Maybe I'll check out this product soon. Thank you for sharing.

    ReplyDelete
  6. CC sekaligus sun protection. Terbaik sangat ini produk yak. Kita para perempuan penting untuk beli produk sejenis untuk melindungi kulit wajah kita dari kerusakan ya kan.

    ReplyDelete
  7. produk ni mmg bagus.. pernah guna dan puas hati.. rekomen

    ReplyDelete
  8. Wahhhh cantik mummy! Senang kan guna Hansagae ni. Ruby pun suka. Sambil merawat kulit, kita pun cantik. Hehehe.

    ReplyDelete
  9. Bagus sangat ek produk ni, Sis sampai sekarang masih guna CC Cream ni haa.. senang sekali tepek tak oayah pakai bedak dah..

    ReplyDelete
  10. mmg best sgt pakai cream ni kan.. one touch aje dah lawa

    ReplyDelete
  11. ada jual dekat drugstore tak??

    ReplyDelete

✿Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di blog ini✿
✿Sangat dihargai dan insyaAllah kunjungan akan di balas✿
Muacssssssss!!!✿