Pada 19 Ogos 2017 yang lalu, Stadium Nasional Bukit Jalil telah berlangsungnya perasmian pembukaan Sukan SEA ke-29 (Sukan SEA) atau lebih dikenali sebagai Kuala Lumpur 2017 (KL 2017). Tahun ini, Malaysia menjadi negara tuan rumah untuk pesta sukan bersejarah ini. Bukan itu sahaja, Traveloka membuat pelancaran sebagai rakan perjalanan rasmi untuk acara ini. Sebagai penaja Emas, Traveloka juga membawa ciri menarik sendiri untuk meraikan Sukan SEA ke-29 dengan orang ramai.

Bersempena dengan Kuala Lumpur 2017 (KL2017), Sukan SEA yang berlangsung dari 19 hingga 30 Ogos 2017, manakala Sukan Para ASEAN akan berlangsung dari 17 hingga 23 September 2017. Ini adalah kali ke-6 untuk Malaysia menjadi tuan rumah acara sejak tahun 1965.

Traveloka, sebuah aplikasi tempahan pelancongan terkemuka untuk destinasi domestik dan antarabangsa di Asia Tenggara. Traveloka ialah syarikat negara pertama di Asia yang menerima pembiayaan Siri A daripada Global Founders Capital dan East Ventures. Traveloka boleh diakses melalui laman web, laman mudah alih dan aplikasi mudah alih (Android dan iOS) pada bila-bila masa dan di mana-mana sahaja.

Traveloka merupakan Penaja Emas dalam Sukan SEA ke-29 dan Sukan Para Para ASEAN ke-9. Traveloka telah menarik semua sumbernya untuk memberi perkhidmatan terbaik sempena Kuala Lumpur 2017. Dalam tempoh acara dua tahun sukan ini, Traveloka akan melancarkan kempen baru dan aktiviti untuk semua orang menikmati pelancongan yang terbaik.

Sebagai tanda sokongan official Online Travel partner untuk KL2017, Traveloka menawarkan tawaran eksklusif dengan penjimatan sehingga 30 peratus untuk penerbangan terpilih, dan sehingga 40 peratus untuk penginapan hotel dengan rakan kongsi hotelnya di Malaysia.


Oleh yang demikian, Jom beramai-ramai ke Booth Traveloka di KL2017 di Bukit Jalil dengan menyertai peraduan-peraduan yang dianjurkan. Mereka yang ingin menyertai peraduan anjuran Traveloka boleh hadir ke Booth Traveloka dan berpeluang untuk memenangi pelbagai dengan jumlah hadiah bernilai sehingga RM200 000. Wahhhh sangat menarik, jangan lepaskan peluang untuk hadiah lumayan itu.


Selain itu, untuk pengetahuan umum Traveloka Livestream juga turut menganjurkan contest secara atas talian yang berlangsung mulai 19 Ogos 2017 dan maklumat lanjut boleh layari Traveloka Livestream. Apa yang menarik, melalui Traveloka Livestream, boleh juga menyertai peraduan seperti berikut :

1. Pilih permainan yang diramal untuk menang. Hanya boleh pilih satu permainan sahaja.

2. Menyertai peraduan dengan hanya memasukkan email dan memilih Negara yang akan memenangi permainan ini.

3. Kongsikan di media social dan hantar penyertaan.

4. Setiap hari akan ada permainan baharu dan anda boleh kembali setiap hari untuk menyertai peraduan dan berpeluang untuk menang.

Traveloka memudahkan untuk tempahan penerbangan dan penginapan.
Sementara itu, Traveloka juga menganjurkan pertandingan menarik dan tawaran untuk penerbangan dan hotel di sepanjang jalan. Sempena KL2017 ini, terdapat banyak promosi yang ditawarkan oleh Traveloka. Antaranya, buat mereka yang ingin melancong di Malaysia dan mengetahui tentang Malaysia kerana keindahan dan keunikan Negara Malaysia yang mempunyai pergunungan yang cantik, hutan yang menghijau dan air laut yang jernih.

Oleh itu, sambil melancong ke Malaysia jangan lupa untuk melihat Sukan SEA ke-29 jika berada di Kuala Lumpur dan memberi sokongan kepada pasukan tempatan kami. Tempah hari ini untuk penjimatan sehingga 40% pada penerbangan dan hotel. Tempah dari sekarang sehingga 31 Ogos 2017.

So, apa tunggu lagi, “Bangkit Bersama, Menang Bersama” mengejar impian bersama Traveloka.

Install Apps Traveloka untuk menikmati lebih banyak diskaun.

17 Comments

  1. Hari2 nampak nama Traveloka sebagai penaja rasmi Sukan Sea. Tahniah Traveloka. Kalau dekat lama dah Ana ke bukit jalil tu.

    ReplyDelete
  2. wah mcm2 cara boleh utk menang hadiah tu

    ReplyDelete
  3. Murah rezeki Traveloka sponsor Sukan SEA. Terbaik. :D

    ReplyDelete
  4. Bestnya kalau dapat menang RM200,000 tu. Traveloka pula tu yang buat contest.

    Malaysia bole, boleh capai 111 pingat emas di Sukan SEA 2017.

    ReplyDelete
  5. Traveloka buat contest lagi..menarik ni...

    ReplyDelete
  6. manatau ada rezeki join contest dari traveloka ni kan

    ReplyDelete
  7. harus join ni.. mane tau rezeki terpijak..hehehe

    ReplyDelete
  8. Kita nampak papan bord traveloka masa KL2017 hehehehe

    ReplyDelete
  9. Teringin gak nk join kontest dia ni..mana tau ada rejeki..

    ReplyDelete
  10. Saya siap install lagi traveloka ni. Seronok menengok mana tahu ada terbekenan,boleh booking siap-siap. Siap jadi penaja lagi tu... Terbaik la

    ReplyDelete
  11. Sukan SEA 2017 nak habis dah. Baik join contest cecepat. Hahah

    ReplyDelete
  12. Terbaiklah Traveloka,makin maju! onie suka membeli di website traveloka ni,hehe

    ReplyDelete
  13. Buat masa ini macam kebanyakan kontigen Malaysia je menang emas...

    ReplyDelete
  14. Bestnya! Rugai bagi mereka tak grab promosi ni skrg. Murah2, dari Traveloka kottt perrrgghhhh

    ReplyDelete
  15. Tahniah traveloka sebagai penaja emas sukan sea 2017. Siapa yg dekat dgn bukit jalil kena terjah booth traveloka ni. Rugi kalau tak terjah.

    ReplyDelete
  16. traveloka memang selalu ada promotion hebat utk travel !!

    ReplyDelete

✿Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di blog ini✿
✿Sangat dihargai dan insyaAllah kunjungan akan di balas✿
Muacssssssss!!!✿