Bila dengar je Port Dickson pasti ramai yang fikir tempat mandi manda dan beriadah bersama family selain daripada tempat makan ikan bakar.




Ini kerana kawasan pantai merupakan tempat tumpuan orang ramai untuk menikmati udara yang segar dan menikmati keenakan masakan hidupan laut yang segar dengan variasi masakan.


Sepanjang beberapa hari berada di Port Dickson, memang kerja kami berdua mencari kedai makan waktu tengahari. Al maklumlah dedua memang penggemar Asam Pedas, jadi untuk menikmati Asam Pedas Best di Port Dickson yang buka sehingga petang hanya di PD Famous.


PD Famous menyajikan pelbagai jenis makanan seperti Set Asam Pedas, Set Masak Lemak Cili Padi, Ikan Bakar, Nasi Ayam dan Cendol. Paling famous adalah Cendol dan Asam Pedas nya boleh tahan dengan pedasnya.

Bagi Nora dan suami kami suka makan di sini sebab suasana dan set yang telah di tetapkan memudahkan pelanggan untuk membuat pilihan. Maklumlah kedai akan sesak dengan pelanggan yang mencari makanan waktu tengahari.






Nora dan suami dah mencuba makan set Asam Pedas dia memang sedap dan pedas. 1 set Asam Pedas dengan harga yang berpatutan mengikut jenis ikan yang kita pilih. Ulam-ulam juga ada disediakan dan itu boleh ambil sendiri. Puas hati makan 1 set sebab semua ada. Tak caya korang boleh cuba sendiri datang ke PD Famous ni sendiri.





Untuk menu gulai lemak cili padi terdiri daripada daging salai, ikan keli, telur itik dan dan kalau korang rasa gulai lemak cili padi di PD Famous memang pior rasa dia pedas-pedas dan lemak-lemak.






Selain daripada itu, terdapat juga air kelapa, Air Maggo, kambing bakar, ABC dan menu ikan bakar. So, sekiranya korang berada di Port Dicksons dan ingin mencari tempat makan BEST, korang boleh cuba makan di PD Famous ni memandangkan lokasi dia berdekatan pantai dan mempunyai keluasan untuk parking.


So, kalau korang datang Port Dickson boleh singgah makan di PD Famous bersama keluarga dan teman-teman. Berbaloi-baloi. Dekat Jer untuk korang bercuti dan menikmati hidangan yang sedap dan memuaskan hati... 

Jom Jalan-jalan Port Dickson. Jangan lupa singgah juga ke tempat-tempat menarik disekitar PD antaranya Upside Down House.




9 Comments

  1. oh kiranya PD Famous ni macam satu medan selera yang ada macam-macam la?

    ReplyDelete
  2. bestnya food court dia banyak pilihan. Bersih pulak tu

    ReplyDelete
  3. Masih berseri2 lagi perantin. Wah asam.pedas ni harus diterima nnati

    ReplyDelete
  4. Meriah makanan. Eh yang last tu comel dok celah-celah buku.

    ReplyDelete
  5. tak sempat nak rasa asam pedas ramai sangat orang. Tapi nasib baik dapat merasa coconut shake yang sedap tu

    ReplyDelete
  6. Kalau ke PD nanti nak terjah sini lah. Nampak sedap sangat asam pedas tu nora.

    ReplyDelete
  7. Tak pernah makan kat sini la....

    ReplyDelete
  8. sedapppnya...boleh singgah ke sini kalau dtg PD

    ReplyDelete

✿Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di blog ini✿
✿Sangat dihargai dan insyaAllah kunjungan akan di balas✿
Muacssssssss!!!✿