salam hari sabtu ols my peep...
bla tiba hari sabtu meti aku busan, sebabnya aku tak taw nak wat pe.. blurrrrr jadinya.
patotnya time nie aku otw ke cherating coz de family day SMKP7.. malangnya aku tak pat join... sob sob sob...

Proses penjelajahan di lakukan juga dlm keadaan yg sgt busan.. sambil2 jelajah aku jengah2 web2 shopping on9.. haaaaaaa aku bukan nak shopping shawls or baju, tapi kali nie aku nak shipping buku... gile buku skunk nie.. dulu mmg aku gile shopping on9 terutama beli shawls & pelbagai baju.. kira serupa gak perabis duit.. heheheh but now dh kje kat skolah nk shopping tu sume dh xde nafsu.. sesekali layan jugak..

Ok2, skunk nie aku minat beli buku dari kaki novel.. sometime bce on9 je.. b4 nie aku dh beli buku "Biarlah YM Berbicara" by: hanni ramsul.. siyes buku nie best sgt2... bahasa yang di guna kan sgt mudah nak fhm.. pergolakan jiwa yang sgt mantap..

Ye marilah memupuk minat membaca dalam diri mcm aku.. hahah poyo sket.. WATEVA ok...
MyEm0.Com

But 2day aku mencari novel yang br je ni lancarkan di PTS. novel yg bertajuk:

"Lelaki Berkasut Merah"

penulisnya: Bahruddin Bekri.
Harga: RM 20 / RM 23
ISBN-13: 978-967-5783-03-6
Tarikh Terbit: 18 Jun 2010
Jumlah Muka Surat : 460

Sinopsis :
Jamal bin Lomo lelaki yang punyai masa silam yang gelap, memiliki sebuah kotak hitam yang rahsia dan dia mencari kerana di sini hanya ada kisah manusia-manusia yang biasa. Lelaki berkasut merah yang penuh rahsia, anak muda yang berwajah dingin, perempuan serba hitam yang tidak pernah gusar, perempuan berseragam hijau yang penuh prihatin, dan watak-watak lainnya yang berwarna seperti pelangi.

Kita akan menemukan lelaki berkasut merah yang punyai masa silam yang penuh rahsia. Tidak ada siapa tahu berkenaan rahsianya selain seorang tok imam tua.

Sebelum itu, kita juga akan menemukan seorang anak muda yang berwajah dingin, yang gemar merenung tajam, dan tidak mungkin dibantah katanya.

Kedua-dua mereka punyai misi yang sama atas sebab yang berbeza. Mereka berdua mencari manusia-manusia yang . Pada waktu yang sama, mereka juga dicari oleha manusia-manusia yang punya agenda rahsia.


p/s:
mahu beli mahu baca.. pasti seronok membacanya... order on9 je juz waiting parcel.. heheee ^.^


Second aku juga mencari novel bertajuk:

"Gadis-Gadis Kota Riyadh"

penulisnya: Rajaa Alsanea
Harga: RM 37

Sinopsis:
"Gadis-gadis Kota Riyadh memberi kita satu pandangan yang jarang dan sukar dilupakan mengenai kesulitan hidup gadis muda Arab Saudi di mana kisah mereka terungkap dalam budaya yang amat berbeza, tetapi dikenali. Satu kisah yang amat menarik mengenai empat gadis muda dari kelas elit di kota Riyadh, Arab Saudi yang berusaha menjalani laluan sempit antara cinta, keinginan, pencapaian, dan tradisi Islam.

Dunia yang mereka huni adalah moden – berdating, mencuri keluar dari rumah ibu bapa mereka – dan kehidupan mewah dan kontemporari ini menyebabkan gadis-gadis ini berterusan dilihat melanggar adat resam budaya lama masyarakat mereka. Setiap minggu, selepas solat Jumaat, pencerita tanpa nama mengirim emel kepada pelanggan perempuan dalam kumpulan bualan online. Selama setahun, kita menyaksikan tragedi dan realiti lucu empat orang siswi universiti – Gamrah, Michelle, Sadeem dan Lamees – menangani tentangan mereka, kejayaan professional dan kehidupan cinta.

Asalnya diterbitkan dalam bahasa Arab dalam tahun 2005, novel ini segera diharamkan di Arab Saudi kerana kandungannya yang kontroversi dan boleh menimbulkan kemarahan, sementara naskah pasar gelap tersebar dengan luas. Keberanian dan keaslian Gadis-gadis Kota Riyadh terus mewujudkan api kemarahan di seluruh dunia Arab, dan keseronokan merebak jauh melewati Timur Tengah. "



p/s: menarik utk ketahui kehidupan gadis d kota riyadh.. mereka juga punya rasa utk dicintai dan mencintai... jom kita layan ye... beli by on9 juga..

Weekend yang penuh dengan aktiviti membusankan.. memeramkan diri di dalam bilik sambil layan NOVEL nanes2 sedu2 ketawa.. arghhh jom join ke alam fantasi novel jiwa2 sentap menyentap.. layan jom!!!
MyEm0.Com MyEm0.Com

11 Comments

  1. Red:
    mmg best buku nie.. belilah & baca.. kita bce seolah2 kita yg de dlm watak tu.. ehhehehehe.. penggunaan ayat yg santai..

    ReplyDelete
  2. saya pula habiskan waktu membaca ketika online. LALALALA

    ReplyDelete
  3. salam ziarah,
    maaf krn blum pos kn hadiah contest.. mintak tinggalkn semula mklumat peribadi saudari ke email sy..
    qamarguyz@yahoo.com
    segale kesulitan amat dikesali..TQ

    ReplyDelete
  4. wah~~
    ade gak ye buku mcm nI~ :)

    ReplyDelete
  5. Eciz:
    baca ketika on9?? heheh salu jugak tp cerpen pendek je lah then blog kwn2.. *.<

    ReplyDelete
  6. Hamzah:
    itu lerrr kne bce tu... BEST kalo bce pd sinopsis.. hehehe

    ReplyDelete
  7. ada jugak beli buku tapi tak baca..hehe

    Entri terbaru chekgu

    nak header percuma tak?

    ReplyDelete
  8. qamarguyz:
    dah email smule dah.. hehehehe

    nana:
    heheheh adelah dear.. best taw.... beli & bce lh k..


    sebelas:
    thank you.. heheheh


    n@m@n:
    hehehehhe chekgu kne bce okeh.. hiksssss

    ReplyDelete

✿Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di blog ini✿
✿Sangat dihargai dan insyaAllah kunjungan akan di balas✿
Muacssssssss!!!✿