Salam Sayang...

Sumber : Mr. Google

Mulai hari ini 20.10.2014 sekolah nora mula bercuti selama seminggu sempena Perayaan Deepavali. Kelaskan sekolah cuti seminggu. Tapi itu sekolah dan guru-guru bagi nora sebagai AKS a.k.a kerani sekolah maka tetap bekerja seperti biasa. Nak ambil cuti rehat malas sungguh sebab tak tahu nak ke mana. Sehari sajalah cuti cukup untuk nora dan zarra.


Elok juga nora tak ambil cuti sebabnya sampai sudah surat berkenaan ABM. Haa ABM ni adalah Anggaran Belanja Mengurus berkenaan Keperluan Emolumen (10000) dan Utiliti (23000) di bawah peruntukan Rendah.

So memang macam biasa akan sediakan data ABM untuk 2 tahun. Tetapi kali ini peliknya Jabatan minta pada bulan ini sedangkan sealunya penyediaan ABM pada awal tahun setiap tahun.

ABM ini perlu disediakan bagi penyediaan peruntukan kewangan di setiap sekolah. Anggaran ini perlu bagi memastikan pembayaran gaji dan emolumen lain dapat di laksanakan. ABM ini mengambil kira dari segi Gaji, Upah, Elaun, Gaji dan Elaun Pegawai yang naik pangkat, Berkanun KWSP, Balik Wilayah Asal, Perubatan dan Utiliti. Pengiraan sepanjang tahun mengikut keperluan yang dikehendaki berdasarkan jumlah kakitangan.

Memang buntang mata nak siapkan data ABM ini. Tapi time cuti sekolah begini boleh diuruskan dengan segera sebabnya masa yang ada terlalu senggang. Sebelum itu nora juga telah siapkan design untuk Banner/ Bunting berkenaan Komuniti ASEAN. Haaaa akak kerani sekolah tapi semua akak kene uruskan okeh. Tu belum buat part kewangan melalui sistem eSPKWS. Haishhhhh masih pening memikirkan apa sebab dan punca Kunci Kira-Kira masih tidak Tally...

Hasil yang tidak seberapa.
"Saya Yang Menurut Perintah" makanya buatlah apa yang disuruh. Guru Besar kata ok dan telah minta pandangan dari GPK yang ada berkenaan design banner/bunting Komuniti ASEAN ini. Nora bukan pandai pun tapi setakat sikit-sikit boleh lah.. Asalkan ada rupa ye dak. So tinggal serahkan hard copy pada guru yang berkenaan untuk di hantar printing.. ALhamdulillah settle satu kerja..

Hehehehehe....

So moh ler kita siapkan kerja sekolah ye.

Selamat bercuti dan selamat menyambut Deepavali kepada semua warga Malaysia..

2 Comments

  1. tulah anak k.el pun cuti smggu..lega skit xyah hanto amek dia hahahaha..

    mcm2 program uols join bgslah xdelah boring je

    ReplyDelete
  2. Hehehheh tu lah kak el.. senang kan.. beria cuti sekolah seminggu. hehhehe..

    Program apanya kak el tu dah kerja hakiki saya namanya. adehhh..

    ReplyDelete

✿Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di blog ini✿
✿Sangat dihargai dan insyaAllah kunjungan akan di balas✿
Muacssssssss!!!✿