Salam sayang semuanya. 

Blogger yang terlibat yang sememangnya kuat makan. Korang Best

Asam Pedas. Sesiapa sahaja pasti menggemari asam pedas terutama kita kaum melayu. Maklumlah asam pedas merupakan makanan tradisional orang melayu. Pelbagai cara masak dan cara penyediaan asam pedas yang kita perolehi asalkan namanya asam pedas. Begitu juga dengan nora yang merupakan penggemar masakan asam pedas. 

Dunia kulinari kini ramai dimonopoli oleh anak muda. Begitu juga dengan Restoren Anggun Fusion yang di usahakan oleh Cik Mimie @ nama sebenarnya Mimie Azura Mohamad bersama dengan chef profesional dan dibantu oleh staf yang berpengalaman.



Asam Pedas Kambing Panggang merupakan salah satu menu yang mendapat perhatian dari pengunjung Anggun Fusion ini. Masakan tidak, ini kerana keenakan dan kepekatan asam pedas tersebut sangat menyelerakan tambahan ini pertama kali kambing panggang dihidangan dengan cara itu. Bagi nora, memang sedap dengan rasanya cukup pedas, masam dan daging kambing yang digunakan bukan dari jenis kebiasaan (kambing minyak). Disebabkan itu apabila makan tiada rasa langsung bau kambing sebaliknya rasa keenakan di bibir lalu ke dalam mulut seterusnya sampai ke anak tekak.

Asam Pedas Kambing Panggang

Asam Pedas di Anggun Fusion juga di olah dengan menggunakan ayam kampung. Makanya Asam Pedas Ayam Kampung sangat sedap. Sebati bersama perencah yang digunakan. Apabila makan pasti nak lagi.

Asam Pedas Ayam Kampung

Selain daripada itu, Nasi Lemak Rendang Ayam Peanut Butter juga menu yang sangat menarik. Sedia maklum selama ini kita makan rendang hanya menggunakan santa, kerisik dan rempah ratus tetapi di Anggun Fusion pemilik menggunakan peanut butter. Ini membuatkan rendang itu cukup sempurna dengan rasa lemak dan pedasnya. Sangat sesuai untuk di makan bersama nasi lemak. Haaaaaa dapat idea untuk juada hari raya nanti. tapi sebelum tu apa kata rasa dulu di Anggun fusion pasti tidak mengecewakan.

Nasi Lemak Rendang Ayam Peanut Butter

Gulai Lemak Cili Padi Ayam sinonim dengan masyarakat melayu. Tetapi di Anggun Fusion kuah lemak cili padinya sangat pekat dan tidak terlalu pedas. Hirup kuahnya sahaja sudah rasa kesedapan. Gulai Lemak Cili Padi Ayam ini di masak bersama nenas.

Lemak Cili Padi Ayam

Di Anggun Fusion juga menyediakan menu berteraskan western dan menu untuk kanak-kanak. Selain dari hidangan melayu Anggun Fusion tidak ketinggalan mengetengahkan menu western Antaranya Seafood Platter, Pasta Seafood Aglio Olio dan menu kanak-kanak antaranya Fish & Chip.

Menu Seafood Platter di Anggun Fusion amat menyelerakan. Ini adalah kerana seafood seperti ketam, sotong, udang dan lain-lain di masak sekali bersama rempah ratus dan juga sedikit jagung. Haaaaa sedapkan. Apa lagi jom lah cuba.

Seafood Platter

Seafood Aglio Olio yang pedas, lemak dan kering sangat kena dengan selera nora. Sedap tidak terkata. Dan ini merupakan menu yang popular di Anggun Fusion. Hidangan yang simple tetapi rasa yang cukup enak.

Seafood Aglio Olio
Dan akhir sekali menu untuk kanak-kanak terutama untuk zarra yang turut nora bawa adalah Fish & Chip. Di goreng kering dan dihidangkan bersama sos yang sangat sedap.
Fish & Chip
Haaaaa tak kan makan saja tiada air kan. Mestilah Anggun Fusion menyediakan menu air yang sangat menarik. Antara air yang terdapat di Anggun Fusion adalah LemonGrass Tea Pandan, Strawberry Lychee, dan Ice Blanded. Nora tertarik dengan air Lemongrass Tea Pandan kerana rasanya yang menyegarkan tekak dan baunya wangi.

Strawbery Lychee, Ice Blanded, Lemongrass Tea Pandan

Inilah hasil daripada review nora bersama blogger yang turut serta. Actually kami tidak puas untuk menikmati makanan di Anggun Fusion kerana rasanya sedap. Kepada sesiapa penggemar makan seperti kami jom try di Anggun Fusion.

Jom terjah Anggun Fusion di :

B2-12, Plaza Damas 3,
No. 63, Jalan Sri Hartamas 1,
Taman Sri Hartamas
50480 Kuala Lumpur.


Tel : 03-62064689

Email : anggunfusion@gmail.com

Web : www.anggunfusion.com

Facebook :  https://www.facebook.com/pages/Anggun-Fusion-Cafe/397407160334249?fref=ts

Twitter : https://twitter.com/AnggunFusion

Instagram : https://instagram.com/AnggunFusion

Nur Izarra Qistina pun nak rasa Seafood Aglio Olio

Dengan teman Baru Julia Johari

!st Time kenal blogger Mira

!st time jumpa otai food review Bro Maha

Bersama Owner Anggun Fusion : Cik Mimie



3 Comments

  1. Best lah dapat makan sedap2 dan dapat jumpa blogger ceria dan meriah moga perkenalan ini lebih kekal lama antara blogger....

    ReplyDelete
  2. Pergh... Sedapnya... Terliur tengok.. Lebih2 lagi bab kambing panggang tu.. Thanx for the info..


    My post:Goat simulator

    ReplyDelete
  3. Seronok pertama kali jumpa ummi zara ni...sgt peramah orgnya...zara comel sgt...kenapa bila jupe ummi rasa mcm dh lma kenal...pelik rasa hehehe...tp semua food review di anggun fusion sgt sedap...hebatlah...

    ReplyDelete

✿Terima kasih kerana sudi meninggalkan jejak di blog ini✿
✿Sangat dihargai dan insyaAllah kunjungan akan di balas✿
Muacssssssss!!!✿